2017 – Ο ΚΗΠΟΣ ΒΛΕΠΕΙ / THE GARDEN SEES
Ομαδική Έκθεση
Ο Κήπος Βλέπει
Επιμέλεια Έκθεσης Άννα Καφέτση
6 Ιουλίου – 17 Σεπτεμβρίου 2017
Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Βασ. Σοφίας & Κόκκαλη 1, 115 21 Αθήνα
Group Exhibition
The Garden sees
Curated by Anna Kafetsi
6th of July – 17th of September 2017
Megaron – The Athens Concert Hall, Vass. Sofias & Kokkali 1, 115 21 Athens
«…πολλές εικόνες, εικόνες παµπάλαιες, ίσως µάλιστα εικόνες ψυχολογικά αρχαϊκές»
Gaston Bachelard, Η ποιητική του χώρου
Ο έναστρος ουρανός είναι το πρώτο πεδίο που ο ανθρώπινος νους/ψυχισµός προσπάθησε να οργανώσει φαντασιακά µε εικόνες. Έτσι, µε µια απλή νοητή σύνδεση των σηµείων των άστρων µεταξύ τους, ο νυχτερινός ουρανός, σαν ατέρµονο φύλλο χαρτί, γέµισε µε αγαπηµένα και θαυµαστά καθηµερινά θεάµατα, ανθρώπων, ζώων, τόπων.
Ρ. Π.
Gaston Bachelard, Η ποιητική του χώρου
Ο έναστρος ουρανός είναι το πρώτο πεδίο που ο ανθρώπινος νους/ψυχισµός προσπάθησε να οργανώσει φαντασιακά µε εικόνες. Έτσι, µε µια απλή νοητή σύνδεση των σηµείων των άστρων µεταξύ τους, ο νυχτερινός ουρανός, σαν ατέρµονο φύλλο χαρτί, γέµισε µε αγαπηµένα και θαυµαστά καθηµερινά θεάµατα, ανθρώπων, ζώων, τόπων.
Ρ. Π.
“…many images, very old images, perhaps even psychologically archaic images”
Gaston Bachelard, The Poetics of Space
The starry sky is the first field that the human mind attempted to organize and as a consequently, to appropriate with images. Thus with a simple imaginary connection of the traces of stars between themselves the night sky, like an interminable piece of paper was filled with loved and admired everyday spectacles, human, animals, place.
R. P.
Gaston Bachelard, The Poetics of Space
The starry sky is the first field that the human mind attempted to organize and as a consequently, to appropriate with images. Thus with a simple imaginary connection of the traces of stars between themselves the night sky, like an interminable piece of paper was filled with loved and admired everyday spectacles, human, animals, place.
R. P.
Ένα διαφορετικό με αναρίθμητα νήματα να διατρέχουν τον αχαρτογράφητο ουράνιο κόσμο υφαίνει τον ιστό των
Αστερισμών της Ρένας Παπασπύρου, δίνοντας οπτική μορφή σε μια εσωτερική ποιητική διαδικασία ονειροπόλησης.
Η φωτεινή αστρική σκιά που πέφτει στον νυκτερινό δρόμο, είναι η αντανάκλαση και η προέκτασή της. Η σύνδεση
του έργου με τον πραγματικό χώρο φέρει την μοναδικότητα ενός συμβάντος. Η ψηφιακή προβολή διεισδύει σαν
απρόσκλητος επισκέπτης, ξαφνικά, στον άδειο χώρο, τον καταλαμβάνει, τον αλλάζει. Τον ενεργοποιεί ποιητικά,
μετατρέποντάς τον σ’ έναν τόπο εικόνων. Η προβαλλόμενη ουρανογραφία επαναλαμβάνει σαν άλλη ποιητική ρίμα
την ίδια μεταφραστική διαδικασία του έργου, όπου οι ρευστές μυθολογικές εικόνες εγγράφουν το ουράνιο
στερέωμα πάνω στη μωσαïκή πλάκα με την κίνηση της μεταφοράς. Όποιες κι αν είναι οι τυχαίες παρεμβολές
από τις δραστηριότητες της ημέρας, ο αστρικός τόπος είναι και θα παραμείνει νυχτερινός.
Άννα Καφέτση
Άννα Καφέτση
A different network of innumerable filaments running through the uncharted heavenly world weaves
Constellations by Rena Papaspyrou, giving visual form to intimate, poetic reveries. The luminous
star shadow that falls on the night road is its reflection and extension. Linking the work to the real
space imbues it with the uniqueness of a happening. The digital projection enters suddenly, like an uninvited
visitor, into empty space, occupies it, changes it. It charges it with poetry, transforming it into a
place of images. The projected sky map replicates like a poetic rhyme the same translational process
of the work, where fluid mythological images inscribe the celestial sphere on the mosaic slab, with the
movement of a metaphor. Whatever the accidental interference from the day’s activities, the astral world
is, and will remain, noncturnal.
Anna Kafetsi
Anna Kafetsi
Relevant links
1 ως 4. ‘Αποψη eγκατάστασης
1 to 4. Installation view
5 ως 7. Εικόνες από το βίντεο. Αστερισμοί, 2002 74 ψηφιακά επανασχεδιασμένες έτοιμες εικόνες επάνω σε σκαναρισμένη μωσαϊκή πλάκα. Προβολή video στην οροφή του χώρου studio Β.Δ. Σήμα, Αθήνα 2004. Διαστάσεις προβολής 600x400 εκ. Τα εικονογραφικά στοιχεία πάνω στα οποία βασίστηκαν οι εικόνες του έργου, προέρχονται από: Το νεώτερον Εγκυκλοπαικόν Λεξικόν «Ήλιος», 1950-1954, και το βιβλίο των Σ. Θεοδόσιου και Μ. Δανέζη, Τα αστρα και οι μύθοι τους. Εισαγωγή στην ουρανογραφία, εκδόσεις Δίαυλος, Αθήνα 1998. Πραγματοποιήθηκε στην ψηφιακή εγκατάσταση του Τρίτου Εργαστηρίου Ζωγραφικής της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών, με την τεχνική υποστήριξη του Γιάννη Σταμούλη.
5 to 7. Video stills. Constellations, 2002 74 digitally redesigned and transformed ready-made images on scanned mosaic slab. Video projection on the ceiling of the studio space B.D. Sima, Athens 2004. Projection dimensions 600x400 cm. The original illustrations come from: The New “Helios” Encyclopedic Dictionary, 1950-1954, and the book by S. Theodossiou and M. Danezi, The stars and their myth. An introduction to uranography, Diavlos publications, Athens 1998. It was realized at the 3rd Painting Workshop of the Athens School of Fine Arts, with the use of digital technology and the technical support of Yiannis Stamoulis.
© photos Μαρία Μανέτα / Maria Maneta
1 to 4. Installation view
5 ως 7. Εικόνες από το βίντεο. Αστερισμοί, 2002 74 ψηφιακά επανασχεδιασμένες έτοιμες εικόνες επάνω σε σκαναρισμένη μωσαϊκή πλάκα. Προβολή video στην οροφή του χώρου studio Β.Δ. Σήμα, Αθήνα 2004. Διαστάσεις προβολής 600x400 εκ. Τα εικονογραφικά στοιχεία πάνω στα οποία βασίστηκαν οι εικόνες του έργου, προέρχονται από: Το νεώτερον Εγκυκλοπαικόν Λεξικόν «Ήλιος», 1950-1954, και το βιβλίο των Σ. Θεοδόσιου και Μ. Δανέζη, Τα αστρα και οι μύθοι τους. Εισαγωγή στην ουρανογραφία, εκδόσεις Δίαυλος, Αθήνα 1998. Πραγματοποιήθηκε στην ψηφιακή εγκατάσταση του Τρίτου Εργαστηρίου Ζωγραφικής της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών, με την τεχνική υποστήριξη του Γιάννη Σταμούλη.
5 to 7. Video stills. Constellations, 2002 74 digitally redesigned and transformed ready-made images on scanned mosaic slab. Video projection on the ceiling of the studio space B.D. Sima, Athens 2004. Projection dimensions 600x400 cm. The original illustrations come from: The New “Helios” Encyclopedic Dictionary, 1950-1954, and the book by S. Theodossiou and M. Danezi, The stars and their myth. An introduction to uranography, Diavlos publications, Athens 1998. It was realized at the 3rd Painting Workshop of the Athens School of Fine Arts, with the use of digital technology and the technical support of Yiannis Stamoulis.
© photos Μαρία Μανέτα / Maria Maneta