Οι «Φωτιές στην πόλη» και οι «Πολυεικόνες»
κυριαρχούνται από το ίδιο σκεπτικό. Την ανίχνευση
τυχαίων εικόνων πάνω σε έτοιμες (ready-made)
επιφάνειες και από τη διαδικασία της μετατροπής τους
με προσθήκες ζωγραφικές και άλλες.
Η ενότητα αποτελείται από την επιφάνεια του τοίχου,
το ηλεκτρικό φως και ορισµένες χαρακτηριστικές πλαστικές
αναφορές στο έργο Χέιτζι Μονογκατάρι Εµάκι, «Η πυρπόληση
του Ανακτόρου Σάντζο». Τα στοιχεία αυτά αλληλεπιδρούν
µε τρόπο ώστε το ένα να µετατρέπει το άλλο. Έτσι η προσθήκη
του φωτός και του χρώµατος µετατρέπουν την καφέ επιφάνεια
του τοίχου σε καµένη και η επίδραση των δύο άλλων στοιχείων
µετέτρεψε το φως σε χρώµα.
Στο ζωγραφικό έργο του Χέιτζι Μονογκατάρι Εµάκι
αναλύθηκαν και χρησιµοποιήθηκαν µε απόλυτη αυθαιρεσία
ωρισµένα χαρακτηριστικά πλαστικά στοιχεία που αφορούσαν
τη ροή της φωτιάς. Όγκος και χρώµα διαχωρίστηκαν.
Ο όγκος λειτουργεί κάτω από τη χρωµατική επιφάνεια.
Οι «πολυεικόνες» είναι η πλέον πρωτογενής μορφή των
εικόνων στην ύλη. Είναι η ευρύτατα και αδιάκοπα
επαναλαμβανόμενη διεργασία που πραγματοποιεί το
ασυνείδητο, να αναγνωρίζει στιγμιαία και μετά να
αντιπαρέρχεται και να ξεχνά τυχαίες εικόνες πάνω στις
υλικές επιφάνειες του άμεσου περιβάλλοντός του. Από τη
μορφολογική σύσταση της επιφάνειας της μωσαϊκής
πλάκας προκύπτουν εικόνες που αλληλοσυμπλέκονται
έτσι ώστε η κάθε μια τους να αποτελεί μέρος και
προέκταση της άλλης
Ρ. Π.
The same reasoning runs through both «Fires in the City»
and «Polypictures», that is seeking change images on
ready-made surfaces and proceeding to their
«conversion» with pictoral and other additions.
This project consists of the surface of the wall, electric light
and certain characteristic formal references to the Heiji
Monogatari Emaki (Hand Scroll of the Heiji War), “The Burning
of the Sanjo Palace.” These elements interact in such a way
that one alters the other. Thus, the addition of the light and
color converts the brown surface of the wall into a burnt one,
and the effect of the two other elements converts the light
into color.
In the Heiji Monogatari Emaki I analyzed and completely
arbitrarily used certain characteristic formal elements
concerning the flow of fire. I separated mass and color.
Mass functioned beneath the colored surface.
«Polypictures» are the most primitive form of images on
material; the commonest incessant repetitive interaction
of the sub - conscious in order to recognize
instantaneously and then pass by and forget random
images on the surface materials of the immediate
environment.
Out of the composition of the mosaic tiles arise images
interweaving in such a fashion that each one is part and
extension of the other.
R. P.
1. Heizi Monogatori Emaki The Burning of the Sanzo Palace, Komakura period 13th century, Museum of Fine Arts, Boston
2 ως 5. Σχέδια για το έργο Φωτιές στην Πόλη
2 to 5. Drawings for Fires in the City
6. Φωτιές στην πόλη (Εικόνες στην Ύλη), 1988-1990. Αποτοιχισμένη επιφάνεια, προσθήκη με πανί, χρώμα, ηλεκτρικό φως, 520x244 εκ. (Συλλογή Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης)
6. Fires in the City (Images through Matter), 1988-1990. Detached wall surface, intervention with canvas, color, electric light, 520x244 cm. (The Macedonian Museum of Contemporary Art collection)
7 ως 8. Λεπτομέρειες
7 to 8. Details