1977
Η δουλειά αυτή ξεκίνησε από παρατηρήσεις των παραμορφώσεων που προκαλούν οι σκιές των αντικειμένων τη νύχτα, στην οροφή και στους τοίχους.
Οι εκφραστικές παραμορφώσεις των σκιών αλλοιώνουν τα αντικείμενα που προβάλλονται, τα μεταλλάσουν και τα καθιστούν αγνώριστα. Συγχρόνως όμως διατηρούν έντονη τη ζωντάνια του υλικού τόσο στο φωτισμένο όσο και στο σκιασμένο μέρος. Αυτή η τελευτάια παρατήρηση συνδέεται με το ενδιαφέρον που είχα πάντα για το υλικό μέρος της δουλειάς και τη σημασία που έχει γενικώτερα η εκφραστική ζωντάνια της ίδιας της ύλης.
Αυτή ακριβώς τη ζωντάνια του υλικού την εκφραστική του πλαστικότητα προσπαθώ να καταγράψω, να επισημάνω και να τονίσω, μεγεθύνοντας τις τυχαίες λεπτομέρειες της επιφάνειάς του, ενώ συγχρόνως επεξεργάζομαι το υλικό της. Χρησιμοποιώ μεταχειρισμένα ξύλα, που υπήτξαν κάποτε αντικείμενα με καθορισμένη και οικεία λειτουργία.
Ρένα Παπασπύρου
Οι εκφραστικές παραμορφώσεις των σκιών αλλοιώνουν τα αντικείμενα που προβάλλονται, τα μεταλλάσουν και τα καθιστούν αγνώριστα. Συγχρόνως όμως διατηρούν έντονη τη ζωντάνια του υλικού τόσο στο φωτισμένο όσο και στο σκιασμένο μέρος. Αυτή η τελευτάια παρατήρηση συνδέεται με το ενδιαφέρον που είχα πάντα για το υλικό μέρος της δουλειάς και τη σημασία που έχει γενικώτερα η εκφραστική ζωντάνια της ίδιας της ύλης.
Αυτή ακριβώς τη ζωντάνια του υλικού την εκφραστική του πλαστικότητα προσπαθώ να καταγράψω, να επισημάνω και να τονίσω, μεγεθύνοντας τις τυχαίες λεπτομέρειες της επιφάνειάς του, ενώ συγχρόνως επεξεργάζομαι το υλικό της. Χρησιμοποιώ μεταχειρισμένα ξύλα, που υπήτξαν κάποτε αντικείμενα με καθορισμένη και οικεία λειτουργία.
Ρένα Παπασπύρου
I began working on this project after constantly observing the distortions caused by the objects´ shadows at night; shadows on the roof and on the walls.
The expressive deformations of the shadows alter the objects in projection - they transform them and make them unrecognizable. At the same time, however, they preserve the material´s intense vitality both of the lit and the shaded part.
This last observation relates to my perpetual fascination with the material I work with, and the semantics that are revealed by the expressive vitality of the material itself in general.
That is exactly what I am trying to capture, highlight and emphasize, namely this vitality of the material, it´s expressive plasticity, enlarging at the same time the shape of the surface´s random details, as I am working on its material.
I work with recovered wood, that was formerly part of objects with a specific and familiar function.
Rena Papaspyrou
The expressive deformations of the shadows alter the objects in projection - they transform them and make them unrecognizable. At the same time, however, they preserve the material´s intense vitality both of the lit and the shaded part.
This last observation relates to my perpetual fascination with the material I work with, and the semantics that are revealed by the expressive vitality of the material itself in general.
That is exactly what I am trying to capture, highlight and emphasize, namely this vitality of the material, it´s expressive plasticity, enlarging at the same time the shape of the surface´s random details, as I am working on its material.
I work with recovered wood, that was formerly part of objects with a specific and familiar function.
Rena Papaspyrou
1. Επεισόδια στην Ύλη, 1976 Ξύλο με λαδομπογιά, επέμβαση με μολύβι, 60x90 εκ. (Συλλογή Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης) (εκτέθηκε το 1977)
Episodes in Matter, 1976 Oil painted wood, intervention with pencil, 60x90 cm (National Museum of Contemporary Art collection) (exhibited on 1977)
2. Επεισόδια στην Ύλη, 1976 Ξύλο με λαδομπογιά, επέμβαση με μολύβι, 43x61 εκ. (εκτέθηκε το 1977)
Episodes in Matter, 1976 Oil painted wood, intervention with pencil, 43x61 cm (exhibited on 1977)
3. Επεισόδια στην Ύλη, 1977 Ξύλο και οξειδωμένο σίδερο, επέμβαση με κιμωλία 23x17,5 εκ. (Συλλογή Ορέστη Δουμάνη)
Episodes in Matter, 1977 Wood, oxidized iron, intervention with chalk 23x17,5 cm (Orestis Doumanis collection)
4. Επεισόδια στην Ύλη, 1977 Τέσσερις λεπτομέρειες του ίδιου θέματος. Ξύλο με λαδομπογιά, επέμβαση με μολύβι 23x17, 26x17, 22x17, 26x17 εκ. (Συλλογή Έπης Πρωτονοτάριου - Μάνου Παυλίδη)
Episodes in Matter, 1977 Four details of the same theme. Oil paint on wood, intervention with pencil, 23x17, 26x17, 22x17, 26x17 cm (Eppy Protonotariou - Manos Pavlidis collection)
5. Επεισόδια στην Ύλη, 1977 Προβολή σχήματος σε ξύλο με λαδομπογιά 17x22 εκ.
Episodes in Matter, 1977 Projection on oil paint on wood 17x22 cm
6. Επεισόδια στην Ύλη, 1977 Ξύλο, επέμβαση με μολύβι 17x22, 17,4x25, 28x16,7 εκ. (Ιδιωτική συλλογή)
Episodes in Matter, 1977 Wood, Intervention with pencil 17x22, 17,4x25, 28x16,7 cm (Private collection)
7. Επεισόδια στην Ύλη, 1977 Ξύλο, επέμβαση με μολύβι, 198x80 εκ. (Ιδιωτική συλλογή)
Episodes in Matter, 1977 Wood, intervention with pencil, 198x80 cm (Private collection)
8. Επεισόδια στην Ύλη, 1977 Ξύλο, επέμβαση με μολύβι, 198x80 εκ. (Συλλογή Κέντρου Σύγχρονης Εικαστικής Δημιουργίας, Ρέθυμνο)
Episodes in Matter, 1977 Wood, intervention with pencil, 198x80 cm ( Rethymno Center for Contemporary Art collection)
9. Επεισόδια στην Ύλη, 1977 Ξύλο, επέμβαση με μολύβι, 198x80 εκ. (Συλλογή Κέντρου Σύγχρονης Εικαστικής Δημιουργίας, Ρέθυμνο)
Episodes in Matter, 1977 Wood, intervention with pencil, 198x80 cm ( Rethymno Center for Contemporary Art collection)
Episodes in Matter, 1976 Oil painted wood, intervention with pencil, 60x90 cm (National Museum of Contemporary Art collection) (exhibited on 1977)
2. Επεισόδια στην Ύλη, 1976 Ξύλο με λαδομπογιά, επέμβαση με μολύβι, 43x61 εκ. (εκτέθηκε το 1977)
Episodes in Matter, 1976 Oil painted wood, intervention with pencil, 43x61 cm (exhibited on 1977)
3. Επεισόδια στην Ύλη, 1977 Ξύλο και οξειδωμένο σίδερο, επέμβαση με κιμωλία 23x17,5 εκ. (Συλλογή Ορέστη Δουμάνη)
Episodes in Matter, 1977 Wood, oxidized iron, intervention with chalk 23x17,5 cm (Orestis Doumanis collection)
4. Επεισόδια στην Ύλη, 1977 Τέσσερις λεπτομέρειες του ίδιου θέματος. Ξύλο με λαδομπογιά, επέμβαση με μολύβι 23x17, 26x17, 22x17, 26x17 εκ. (Συλλογή Έπης Πρωτονοτάριου - Μάνου Παυλίδη)
Episodes in Matter, 1977 Four details of the same theme. Oil paint on wood, intervention with pencil, 23x17, 26x17, 22x17, 26x17 cm (Eppy Protonotariou - Manos Pavlidis collection)
5. Επεισόδια στην Ύλη, 1977 Προβολή σχήματος σε ξύλο με λαδομπογιά 17x22 εκ.
Episodes in Matter, 1977 Projection on oil paint on wood 17x22 cm
6. Επεισόδια στην Ύλη, 1977 Ξύλο, επέμβαση με μολύβι 17x22, 17,4x25, 28x16,7 εκ. (Ιδιωτική συλλογή)
Episodes in Matter, 1977 Wood, Intervention with pencil 17x22, 17,4x25, 28x16,7 cm (Private collection)
7. Επεισόδια στην Ύλη, 1977 Ξύλο, επέμβαση με μολύβι, 198x80 εκ. (Ιδιωτική συλλογή)
Episodes in Matter, 1977 Wood, intervention with pencil, 198x80 cm (Private collection)
8. Επεισόδια στην Ύλη, 1977 Ξύλο, επέμβαση με μολύβι, 198x80 εκ. (Συλλογή Κέντρου Σύγχρονης Εικαστικής Δημιουργίας, Ρέθυμνο)
Episodes in Matter, 1977 Wood, intervention with pencil, 198x80 cm ( Rethymno Center for Contemporary Art collection)
9. Επεισόδια στην Ύλη, 1977 Ξύλο, επέμβαση με μολύβι, 198x80 εκ. (Συλλογή Κέντρου Σύγχρονης Εικαστικής Δημιουργίας, Ρέθυμνο)
Episodes in Matter, 1977 Wood, intervention with pencil, 198x80 cm ( Rethymno Center for Contemporary Art collection)